Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ebay lønner det seg? eller lønner det seg ikke`?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ebay lønner det seg? eller lønner det seg ikke`?

    Heisann, har flere ganger hørt om folk som har kjøpt seg bilstereo fra ebay, som mente at de fikk til en mye rimeligere pris en i norge, men igjen så har jeg hørt at sånn som cd spillere ogsånn fungerer ikke som de skal pågrunn av andre koblinger osv.

    Så det jeg egentlig lurer på er det noe som har noe erfaringer om det er noe og spare på og kjøpe fra ebay?

    Eller blir det nesten samme prisen med frakt ogsånn, har hørt

    div merker som soundstream alpine pioneer. er rimeligere..



    Takker for svar..

  • #2
    er forskjellig radio på de cd-spillerne

    er vell eneste som er forskjell
    og om det lønner seg.. spørs hva du skal kjøpe
    jeg har kjøpt derifra og det har lønt seg, men jeg får gratis frakt over så de har noe med saken å gjøre
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

    Comment


    • #3
      Ikke glem moms på 25%. Noen ganger er det dog napp og få hvis du ber om at varen merkes som gave og da slipper du fortollingsgebyr og moms.
      Jeg vil spare ca 500 på alpine spx-17ref frontsett, og finner det da like greit å handle hos forhandler her hjemme til 3000. Frakt er vel den største utgiften som utgjør 90 $ + moms. Altså 800 kr, ca. Det går an å be om over sjø frakt, som tar mye lenger tid og er mye billigere, men det virker som amerikanerne helst vil sende
      som flyfrakt. -jeg har spurt fem forskjellige selgere nå.
      Ellers er det bare å handle på ebay. Men husk å sjekke selgers karakter som bør være over 98%. Sjekk også om du kan betale med Paypal.
      Mercedes 280 ce -72
      pioneer DEH-P77MP, Boston pro series 5.25, Denon Dca 800, gammelt pioneer 8" coaxial.

      Comment


      • #4
        Vil anbefale SHOP4U funksjonen til Jetcarrier, så slipper du styre med betalingsproblemer pga enkelte kun godtar amerikanske kredittkort osv.. Oftere er det faktisk billigere frakt via JC.

        Jeg har spart i gjennomsnitt 1500kr pr PDX-forsterker jeg har tatt inn fra dobbeltmoralens land
        Roar Sørlie
        Tlf 90127075
        Strandgata 26; mitt andre hjem :P

        Comment


        • #5
          Det eneste kjipe med å bestille fra ebay er at garanti kan bli et problem. Og om du får garanti så er jo fraktkostnadene mye større enn innenlands
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

          Comment


          • #6
            Takkker og bukker for svar=)

            Comment


            • #7
              kan vel nevne at på all elektronikk så slipper du toll eller moms. en av delene, husker ikke hvilken. tror det var toll. men du betaler toll på frakten, ikke selve produktet.

              Comment


              • #8
                Toll er det omtrent bare klær og kosmetikk som har uansett, så moms slipper du nok ikke unna
                Roar Sørlie
                Tlf 90127075
                Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                Comment


                • #9
                  njaa, bildeler må nok fortolles også. men uansett ikke poenget her

                  Comment


                  • #10
                    Men for og ramse opp alt og se om jeg har forstått, så slepper jeg Toll vis det blir sendt som gave?? og at det er billigere vis jeg får sendt det med båt, men det er få som vill sende med båt og det tar lenger tid???

                    Comment


                    • #11
                      Blir det sendt som gave slipper du alt av avgifter. Da betaler du KUN for produkt + shipping
                      Tidligere importør for Digital Designs,
                      overtatt av www.dynaBel.no.

                      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                        Blir det sendt som gave slipper du alt av avgifter. Da betaler du KUN for produkt + shipping
                        Dersom verdien på pakken er verdsatt til under 1000,- så stemmer det ja. Ellers får du moms så det holder.
                        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                        Comment


                        • #13
                          Men sendes det som gave, skrives det ikke på hvor mye pakken koster. Og om de skulle gjøre det er det bare å spørre dem om dem kan skrive inn f.eks. 50 dollar på prisen
                          Tidligere importør for Digital Designs,
                          overtatt av www.dynaBel.no.

                          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                            Men sendes det som gave, skrives det ikke på hvor mye pakken koster. Og om de skulle gjøre det er det bare å spørre dem om dem kan skrive inn f.eks. 50 dollar på prisen
                            ofte verdien skrives på jo.
                            Dessuten blir du kontaktet, om tolla er mistenkelige (snakker erfaring).
                            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                            Comment


                            • #15
                              Okei.

                              Jeg snakket ut av mine erfaringer

                              Har handlet mest bildeler fra statene jeg da. Mulig det er annerledes da?
                              Tidligere importør for Digital Designs,
                              overtatt av www.dynaBel.no.

                              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                              Comment

                              Working...
                              X